.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دفتر نمايندگي آستراخان در رشت افتتاح مي‌شود

سركنسول روسيه فدراتيو در رشت گفت: در آينده نزديك دفتر نمايندگي آستراخان روسيه در رشت افتتاح مي‌شود.

ولاديمير ايوانينكو با اشاره به فعاليت سركنسولگري در رشت اظهار داشت: اين كنسولگري به مدت سه سال است كه فعاليت خود را در رشت آغاز كرده و طي اين مدت تلاش كرديم تا روابط اقتصادي و فرهنگي روسيه با ايران را افزايش دهيم و در اين راستا توانستيم به موفقيت دست پيدا كنيم.
وي با بيان اينكه دفتر اين كنسولگري پاسخگوي مراجعه‌كنندگان نيست، اظهار داشت: در صدد توسعه ساختمان‌هاي كنسولگري هستيم و براي اين كار از كارگران ايراني بهره گرفتيم.
سركنسول روسيه در رشت حوزه فعاليت اين كنسولگري را در پنج استان گيلان، مازندران، گلستان، اردبيل و آذربايجان شرقي عنوان كرد.
ايوانينكو از سفر هيئت داغستاني به گيلان در آينده خبر داد و اظهار داشت: سفرهاي هيئت‌هاي تجاري دو طرف ايراني و روسيه در گسترش روابط تاثيرگذار است و اخيراً نيز استاندار گيلان سفري به ولگاگراد روسيه داشت.
وي صدور رواديد را يكي از فعاليت‌هاي كنسولگري روسيه در رشت ذكر كرد و افزود: در مدت 12 ماه اخير 3 هزار و 500 رواديد براي اتباع ايران صادر شد كه فرصت خوبي براي ايراني‌ها در بازديد از روسيه ايجاد كرد.
سركنسول روسيه در رشت بيشترين صدور رواديد را گردشگري عنوان كرد و گفت: اين كنسولگري روزانه پذيراي افرادي است كه براي گرفتن رواديد به ما مراجعه مي‌كنند.
وي مدت رواديد گردشگري را دو هفته ذكر و خاطرنشان كرد: مبلغ صدور رواديد 102 هزار تومان بوده كه پايين‌تر از قيمت بيرون است.
ايوانينكو از وجود اين كنسولگري در رشت ابراز رضايت كرد و اظهار داشت: بسيار خرسندم از اينكه در كشوري مانند ايران هستم و خانواده‌ام نيز عاشق ايران هستند و ما اين كشور را مانند كشور خود مي‌دانيم و به آن علاقمند هستيم و ايران كشوري دوست داشتني است و علاقه بسياري به اين كشور دارم.
وي مسئولان استان را دوستان ايراني خود ناميد و تصريح كرد: در مدت فعاليت اين كنسولگري در رشت از كمك‌هاي زياد اين دوستان بهره‌مند شديم و بدون كمك آنها كاري از دست ما ساخته نيست.
ايوانينكو اصفهان و آذربايجان شرقي را از استان‌هاي مورد علاقه‌اش نام برد و گفت: به همدان نيز سفر كرده‌ام و براي من ارگ بم بهترين مكان بود و از آنجا كه تاريخ‌شناس هستم به اين بناي تاريخي كه در زلزله بم تخريب شد، علاقه ويژه‌اي داشتم.
وي قلعه رودخان فومن گيلان را نيز از بناهاي تاريخي و جذاب دانست و افزود: رسيدن به اين قلعه كه بيش از 85 پله دارد، بسيار سخت است و اگر تله‌كابين در اين منطقه ايجاد شود، رفتن به قلعه‌رودخان آسان مي‌شود.
ايوانينكو توسعه همكاري‌هاي اقتصادي و فرهنگي متقابل بين ايران و روسيه را يكي از خواسته‌ها و وظايف مهم كنسولگري روسيه در رشت عنوان كرد.
وي با اشاره به ايجاد دفتر نمايندگي آستراخان روسيه در رشت خاطر نشان كرد: اين نمايندگي در توسعه روابط اقتصادي دو كشور در زمينه واردات چوب، فلز و ديگر محصولات و همچنين صادرات ميوه‌جات و سبزيجات، برنج، صنايع و معادن از ايران به آستراخان فعاليت مي‌كند كه اين موضوع رشته جديد همكاري‌هاي بين آستراخان روسيه و استان‌هاي شمالي ايران است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.